بازاریابی چندسطحی

لطفاً قبل از مطالعه مقالات وبلاگ، قسمت زیر را بخوانید!

این وبلاگ به بررسی فعالیت شرکت‌هایی مانند گلدکوئست (GoldQuest)، گلدماین (GoldMine)، مای‌سون‌دایموندز (My7Diamonds)، ایران‌بین (IranBin)، وست‌ویژن (VastVision)، ای‌پارسیان (eParsian)، آسونت (Asoonet) و... می‌پردازد، ولی مباحثش محدود به این چند شرکت خاص نیست و هر آن‌چه را که اصطلاحاً بازاریابی چندسطحی یا بازاریابی شبکه‌ای نامیده می‌شود مد نظر دارد؛ چه خارجی باشد و چه داخلی. مثال اصلی بررسی‌شده، گلدکوئست است.

زحمت اندیشیدن را به دیگران واگذار نکنید! تا جایی که می‌توانید خودتان موضوعات را تحلیل کنید. به جای این‌که با مواجه شدن با هر پیشنهادی انتظار داشته باشید که یکی به شما بگوید که چه تصمیمی بگیرید، عقل سلیم خود را به کار بیندازید! از تجربه و معلومات دیگران هم البته استفاده کنید.

در این مدت به ترتیب اهمیت به جنبه‌های مختلف موضوع پرداخته‌ام و در نتیجه مقالات آخرم عموماً از اهمیت کم‌تری نسبت به مقالات قدیمی‌ام برخوردارند.

در بررسی این نوع شرکت‌ها مهم‌ترین چیز شناخت علمی آن‌هاست؛ آیا این شرکت‌ها همان‌طور که می‌گویند اعضای خود را پول‌دار می‌کنند؟ این شرکت‌ها چه اثری در اقتصاد دارند؟ منافع و مضرات گسترش این نوع فعالیت‌ها در جامعه چیست؟ و...

این‌که نظر قانون چیست و یا این‌که وضعیت این نوع شرکت‌ها از نظر شرعی چگونه است نیز مهم است ولی تا به سؤال‌های قسمت قبل پاسخ درستی نداده باشید بستر فکری مناسبی برای هضم این مسایل ندارید.

در این لینک می‌توانید نسخه قدیمی وبلاگ را یک‌جا دریافت کنید.

استفاده از هر کدام از مقاله‌ها با ذکر منبع و بدون تغییر، مجاز است به این شرط که اگر می‌خواهید آن را خارج از محیط اینترنت انتشار دهید ابتدا موضوع را از طریق ای‌میل با من در میان بگذارید تا اگر لازم بود نکاتی را اضافه یا کم کنم.

 

 

مدلی تصادفی برای بررسی ساختار هندسی شبکه‌های هرمی

پیش از این در مورد آمار اعضای ضررکرده شبکه‌های هرمی مطالبی نوشته‌ام. آن مطالب با این فرض بوده است که شبکه منظم رشد کند در حالی که در حالت طبیعی، رشد شبکه غیرمنظم است. بررسی مسأله در این حالت به مراتب مشکل‌تر است و در ابتدا لازم است چگونگی رشد شبکه مشتریان مدل شود. در این نوشته کوتاه مدلی برای بررسی این پدیده ارایه می‌کنم و نتایج آماری این مدل را، البته بدون ذکر اثبات، بیان می‌کنم.

در این مدل سرعت رشد شبکه و زمان اشباع بررسی نمی‌شود بلکه آن‌چه مهم است ساختار هندسی شبکه مشتریان است.

توصیف مدل

مدل ارایه‌شده، تصادفی است.

  • درخت مشتریان با یک عضو شروع می‌شود.
  • در هر مرحله یکی از اعضاء به شکل تصادفی موفق به جذب عضوی جدید می‌شود.
  • اگر عضو موفق، کم‌تر از دو بازو داشت عضو جدید را مستقیماً زیرشاخه خود می‌کند.
  • اگر هر دو بازوی عضو موفق تکمیل شده بود عضوی از اعضای بازوی سبک‌تر که هیچ زیرشاخه‌ای ندارد را انتخاب می‌کند و عضو جدید را زیر او می‌گذارد.

این مدل تصادفی تا حد خوبی مشابه همان چیزی است که در جامعه گلدکوئستی‌ها رخ داده است. اکنون این سؤال مطرح است که در چنین شبکه‌ای تعادل چند درصد اعضاء صفر است؟ تعادل چند درصد یک است؟ و ...

با توجه به ماهیت تصادفی مدل، جواب این سؤال‌ها هم تصادفی است ولی نکته بسیار جالب این است که اگر تعداد اعضای شبکه به اندازه کافی زیاد باشد جواب این سؤال‌ها دیگر تصادفی نخواهد بود:

در این شبکه از هر (۲k+۱)(۲k+۳) نفر، ۲ نفر تعادلشان k است. به بیان دیگر، از هر ۲k+۱ نفر، تنها ۱ نفر تعادلش بیش‌تر یا مساوی k است.

در شبکه منظم، که وضع بهتر است، از هر k+۱ نفر، ۱ نفر تعادلش بیش‌تر یا مساوی k است.

چند مثال ساده

در شبکه‌های دودویی، مانند گلدکوئست، اگر تعداد اعضاء زیاد باشد، مثلاً بیش از هزار نفر، آمار تعادل مشتریان به این شکل است:

  • تعادل صفر: در حالت منظم ۵۰ درصد و در حالت طبیعی ۶۶ درصد
  • تعادل کم‌تر از سه: در حالت منظم ۷۵ درصد و در حالت طبیعی ۸۶ درصد
  • تعادل کم‌تر از شش: در حالت منظم ۸۶ درصد و در حالت طبیعی ۹۲درصد
  • تعادل کم‌تر از نه: در حالت منظم ۹۰ درصد و در حالت طبیعی ۹۵ درصد
  • تعادل دست‌کم شصت: در حالت منظم ۶/۱ (یک و شش دهم) درصد و در حالت طبیعی ۸/۰ (هشت دهم) درصد
لینک مطلب

:بازدید


وبلاگ‌های ضدگلدکوئست و وبلاگ‌نویسان و سایت‌های مخالف گلد‌کوئست
اگر شما هم در فضای مجازی اینترنت حضور دارید و آرزو دارید بساط هر نوع کلاه‌برداری از نوع گلدکوئست، خارجی یا داخلی، برچیده شود، آدرستان را بگویید تا در این قسمت ذکر شود.

البته برخی از این دوستان موضوع وبلاگشان چیز دیگریست.

اقتساد نامه
سایت تخصصی بررسی سیستم‌های فروش شبکه‌ای
نهضت مبارزه عليه گلدكوئيست در ايران
وبلاگ برتر هفته دوم دی 84
زنده رود
بچه‌ام می‌خواد بزرگ شه!
کل نفس بما کسبت رهينه
بررسی بيش‌تر بازاريابی شبکه‌ای
عدم همکاری با کوئست را می‌خواهیم
حقایق گلدکوئست
ملایر در آتش گلدکوئیست
ترانه عشق
کارسوق ریاضی
مزدا احمدی
یوتی‌اف-۸
خوشبختیهای ما
زهرا
دل‌آرام
چلوکباب
توازن
فریدخت
لحظه‌های نقره‌ای من
صوفی
لبخند ریاضی
Lean Production
سیب کال
عقاب
پژواک
alimolavi
دوست من فیزیک
من و اقتصاد!
ازهردری سخنی...
وبلاگ درچه
نشتی از افکار روزانه من، عماد هنرپرور
مبارزه با كلاهبرداری زنجیره ایی
انسانم آرزوست
آخرین اخبار دنیای حسابداری و حسابرسی
در مورد بازاریابی شبکه‌ای و شرکت هرمی
quest=0=کوئست
باتلاق کوئست
آنتی‌کوئست. مبارزه با کلاهبرداری زنجیره‌ایی
کلاهبرداری نوین یعنی Quest
من عاشق کوئست می‌توانم باشم؟
افشاگری شرکت‌های هرمی


گلدکوئست‌بازان وبلاگ‌دار

برخی از ایشان را باید گلدکوئست‌پرست نامید، زیرا با چنان تعصبی، چشم و گوش بسته، از گلدکوئست دفاع می‌کنند که گویی ادعاهای این شرکت، وحی منزل است!

تجارت شبکه‌ای
GoldQuest
در شریف
GoldQuest
در دانشگاه
GoldQuest  در دانشگاه دهاقان

G-TEAM Internationa >> ره‌یافتگان!
بچه‌های طلا
تجارت الکترونیکی از طریق شرکت بین‌المللی گولدکوئست
درباره گلدکوئست
 گلدکوئست ایران GoldQuestIran
کوئست نت
گلدكوئست تجارت نوین در هزاره سوم
گلدکوئست مشهد
گلدكوئست مشهد 3
quest international
Welcome To Gold Quest Gorgan
فول ساپورت میشید با تی سی های بالاتر
تفکر پیروز
پرندگان مهاجر
 گروه
B-Team
goldquest bushehr


دیگر کلاه‌برداران زنجیره‌ای که با شرکت‌هایی چون مای‌سون‌دایموندز، گلدماین، ای‌بی‌ال، ایران‌بین و ... همکاری می‌کنند.

کسب درآمد از طریق اینترنت -همه چیز درباره گلدماین
خدمات فرهنگی و درآمد
کسب درآمد از اینترنت در ایران
سرمایه گذاری در اینترنت
تجارت الکترونیک
کسب درآمد مطمئن از سایت ایرانی (ایران بین)
کاشکی ارزش تو آدم ها به خود آدم بود؟
Personal Machine Translator


طراح قالب: خودم (با دستکاری قالب "شرکت هیولاها"!)